خانه > پارکت لمینت > پارکت|فروش و قیمت پارکت-نصب پارکت-پارکت لمینت

پارکت|فروش و قیمت پارکت-نصب پارکت-پارکت لمینت

پارکت

اجرای انواع پارکت در مدل و طرح های مختلف
فروش پارکت – نصب پارکت – پارکت لمینت – پارکت چوبی

قیمت پارکت – قیمت انواع پارکت – قیمت کفپوش لمینت – لمینت و پارکت
قیمت پارکت چوبی – لیست قیمت پارکت لمینت – انواع پارکت و قیمت آن

پارکت: پارکت لمینت – پارکت قیمت – پارکت کفپوش – پارکت چوب
قیمت پارکت چوبی

لمینت: انواع لمینت – لمینت پارکت – قیمت انواع لمینت
قیمت لمینت – لمینت کفپوش

کفپوش: انواع کفپویش لمینت – کفپوش پارکت – قیمت کفپوش لمینت
کفپوش لمینت قیمت

کف: انواع کف – کف پارکت – پارکت چوب – پارکت کف
انواع پارکت کف  – قیمت پارکت کف

پارکت چیست – پارکت آلمانی – نمایندگی پارکت – معایب پارکت
فروشگاه پارکت – شرکت پارکت – وارد کننده پارکت

برای ارسال رایگان کاتالوگ پارکت-لمینت-کفپوش و مشاوره رایگان کافیست با ما تماس بگیرید

شما علاوه بر این که می توانید برای تزیین خانه یا دکوارسیون منزل یا ساختمان خود از انواع پارکت- لمینت- کفپوش-  پارکت لمینت – پارکت چوبی – پارکت کف در هر طرح و مدلی  از گروه مجرب و حرفه ای ما  در نصب و فروش و اجرا کاغذ دیواری بهره مند شوید، می توانید در رنگ آمیزی خانه و ساختمان خود از نقاشان حرفه ای و مجرب ما در زمینه انواع نقاشی ساختمان (روغنی – بلکامولتی کالر و … ) یا هر نوع رنگ یا نقاشی دیگری بهره مند شوید، ضمنا می توانید مطالب آموزشی در مورد رنگ آمیزی ساختمان و نقاشی منزل و انواع رنگ های ساختمانی و همچنین مقالات در زمینه های مختلف رنگ ها و نقاشی ساختمان را در سایت نقاشی ساختمان ایران مطالعه نمایید و همچنین با دیدن فیلم های آموزشی نقاشی ساختمان از آموزش های تصویری این مجموعه بهره مند شوید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در نقاشی خانه یا منزل خود داشته باشید و با بهترین رنگ ها خانه خود را رنگ آمیزی کنید.

برای اطلاع بیشتر در مورد انواع پارکت و طرح ها و مدل های پارکت – لمینت – کفپوش و پارکت کف و همچنین اطلاع از قیمت پارکت – پارکت لمینت و کفپوش پارکت و نیز دریافت کاتالوگ انواع مدل و طرح کفپوش پارکت – لمینت پارکت و پارکت کف و بازدید و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید – تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنیم

هدف ما جلب رضایت شما ، مشتریان گرامی است

چه با آموزش نقاشی ساختمان و چه با انجام خدمات نقاشی ساختمان و کاغذ دیواری

——————————————*-*-*——————————————

نحوه نصب پارکت

1- سطوح پانل ها را از نظر خرابی مورد بررسی قرار دهيد، کليک های نر و ماده پانل ها را در نظر بگيريد و از سمت چپ اتاق شروع به نصب کفپوش ها کنيد به طوري که نر پانل در کنار ديوار قرار گيرد قبل از شروع نصب پارکت ابزار فاصله انداز را بين ديوار و پانل قرار داده تا فاصله مورد نظر ايجاد شود کفپوش ديگر را در امتداد کفپوش مورد نظر روی زمين قرار داده و با کليک بر روی آن به يکديگر کليد کنيد و به همين ترتيب پانل های ديگر را به يکديگر متصل سازيد

2- روی آخرين پانل رديف اول، طول مورد نظر را برای برش علامت گذاری کنيد (امتداد پانل را که به ديوار متصل مي شود ببريد) اگر طول پانل بريده شود حداقل 200 ميليمتر باشد رديف دوم را با اين قطعه آغاز کنيد. توجه: حداقل اندازه پانل بريده شده هر رديف برای استفاده در رديف بعدی بايد 200 ميليمتر باشد دقت کنيد که اشکال لايه دکور (رنگ چوب) روی پانل در هنگام نصب با پانل های ديگر مطابقت داشته باشد

. 3- پس از قراردادن رديف اول رديف دوم را به قطعه باقی مانده از برش رديف اول و يا قطعه ای که الگوی مناسبی با پانل های هم جوار دارد آغاز کنيد. کليک نه پانل رديف دوم را کنار رديف اول کليک کنيد. و ساير پانل ها را به همين روش در امتداد پانل اول (قسمت طولی) کليک کنيد. بدين صورت تمامی کليک های نر رديف دوم در مادگی رديف اول کليک مي شود اطمينان حاصل کنيد بين کليک ها هيچ شيار و فاصله ايی وجود نداشته و کاملا دو پانل به هم چسبيده باشد

4- حال می توانيد نصب رديف های ديگر را آغاز کنيد

5 – هنگامي که به انتهای فضا (کنار ديواره ها) رسيديد برای ايجاد برش طولی در پارکت، پانل را بر روی پانل طولی قبلی گذاشته و خط برش را ايجاد کنی. برای اين پانل می توانيد از پانل های بريده شده رديف قبلی استفاده کنيد.

چرا پارکت را انتخاب کنيم؟

خیلی از افراد، پارکت را بخاطر حس آرامش و آسایش در محیط زندگی اشان استفاده می کنند . پارکت را می توان در منازل ، ادارات ، مراکز تجاری استفاده کرد و دارای مزیت های بسیار زیادی است که آن را برای هر مکان ، انتخابی ضروری میکند . یکی از مزیت های پارکت ، جذابیت و کیفیت بالای چوب است که این محصول را از محصولات دیگر که برای پوشش زمین استفاده می شود متمایز می نماید . خیلی از مردم دوست دارند پارکت را در منزلشان انتخاب کنند ولی بخاطر هزینه از آن صرف نظر می کنند و از محصولات مشابه ارزانتر همچون کفپوش و…. استفاده می کند در صورتی که این تفکر بسیار اشتباه است .پارکت به اندازه ای که در تصور عموم گران به نظر می آید ، نیست . پارکت یک محصول با دوام است که عمر بسیار طولانی تری نسبت به محصولات دیگر که برای پوشش زمین به کار می رود را دارد ، همچنین دارای رنگ ، طرح و فرمت های مختلفی هست که قابلیت تطبیق پذیری با هر محیطی را دارد و همچنین به ارزش ملک شما می افزاید و زیبایی و گرمای خاص به آن می بخشد .

این نوع پوشش همچنین بهتر از انتخابی مثل فرش است . فرش به نظر انتخابی راحترمی آید در حالی که خیلی سخت تمیز می شود . اگر شما حیوان خانگی و یا بچه ای داشته باشید شما هر روز مجبور به تميز کردن و جارو کشيدن فرش مي باشيد و اگر به صورت اتفاقی سفيد کننده ايی روی فرش شما ريخته باشد ،رنگ فرش از بين ميرود و به راحتی قابل تعمير نيست در حالی که پارکت به شما اجازه ميدهد که سريعا محلول ريخته شده را پاک کنيد و نگهداری و تميز کردن آن بسيار ساده و اسان ميباشد و احتياج به مراقبت دائمی مانند فرش ندارد.

در هنگام خرید پارکت باید به نکات زیر توجه کنید :

1 – اولین نکته در هنگام خرید پارکت ، کیفیت محصول ، ضمانتنامه و گارانتی محصول می باشد و بهتر است از شرکت های معتبر خریداری شود

2 – نوع کاربری آن می باشد که در صنعت با درجه AC مشخص می شود که در ذیل توضیح خواهیم داد : AC1 : مناطق مسکونی با تردد کم : مناسب برای اتاق خواب و فضای با تردد کم . AC2 : مناطق مسکونی با تردد معمولی مناسب برای اتاق پذیرایی و ناهار خوری . AC3 : مناطق مسکونی پرتردد و مناطق تجاری با تردد سبک ، مناسب برای مناطق مسکونی پرتردد و مناطق تجاری با تردد کم . AC4 : مناطق تجاری با تردد معمولی . AC5 : مناطق تجاری با تردد زیاد مانند فروشگاههای بزرگ

3 – انتخاب رنگ مناسب: انتخاب پارکت مناسب با برای فضای شما بسيار اهميت زيادی دارد زيرا رنگ طرح و ابعاد پارکت تأثیر بسیار زیادی در فضای داخلی شما می گذارد . در واقع در هنگام انتخاب رنگ پارکت باید رنگی را انتخاب کنید که متناسب با روحیه ، نیاز و فضای شما باشد.

تفاوت میان کفپوش لمینت و پارکت چیست؟

همواره ما نام لمینت و پارکت را شنیده ایم .آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه تفاوتی میان پارکت ها و کفپوش های لمینت هست ؟ آیا هنگام خرید دقیقاً می دانید کدام یک مناسب شما می باشند ؟ کفپوش هایی که با نام پارکت لمینت فروخته می شوند ، دقیقاً چه هستند ؟

پارکت

پارکت ها کفپوش هایی هستند که جنس آنها از چوب طبیعی درختان می باشد . پارکت را به کف اتاق می چسبانند . پس از خشک شدن چسب، سطح روی آن را ساب و سپس لاک می زنند تا صاف و صیقلی شود . پارکت نسبت به آب فوق العاده حساس بوده و در صورت تماس با آب ، سریعا دچار تورم می شود یا به اصطلاح باد می کند . پارکت در اثر برخورد اشیاء نوک تیز با آن آسیب دیده و خش می افتد و پس از گذشت چند سال لازم است تا سطح آن مجددا ساب خورده و لاک زده شود .

لمینت

لمینیت (laminate) که اصطلاحا به آن لمینت و یا پارکت لمینیت نیز می گویند ، از جنس HDF ، الیاف چوب فشرده (Hard Density Fiberboard) می باشد و مانند پارکت مستقیما از خود چوب درختان ساخته نمی شود . پارکت لمینت ها تفاوت های بسیار زیادی با پارکت های چوبی دارند ، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1 – پارکت لمینت ها به کف اتاق چسبانده نمی شوند ، بلکه توسط شیارهایی که به آنها کلیک گفته می شود و دور تا دور لمینت ها وجود دارد ، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می شوند . افزایش سطح کار ، باعث بیشتر شدن وزن لمینت های در هم قفل شده می شود و همین وزن ، یکی از عوامل نگهدارنده لمینت ها بر روی کف بدون استفاده از چسب می باشد.

2 – به علت عدم استفاده از چسب در نصب پارکت لمینت ها ، کف اتاق صدمه نمی بیند . به عنوان مثال اگر کف اتاقی سنگفرش باشد و روی آن لمینت اجرا شود، اگر بنا به دلایلی بخواهیم پس از مدتی لمینت ها را جمع کنیم ، بدون اینکه کوچکترین آسیبی به سطح سنگ زیرین وارد شود ، می توانیم این کار را انجام دهیم. بدین ترتیب پارکت لمینت ها را می توان تا چندین بار پس از نصب جمع آوری و مجددا در محلی دیگر نصب کرد.

3 – پارکت لمینت ها به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می شود ، پس از اجرای کامل ، تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می کنند.

4 – فوم زیر پارکت لمینت ها علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز می باشد.

5 – لمینیتها نسبت به آب بسیار مقاومتر از پارکت های چوبی قدیمی هستند.

6 – لمینیتها نسبت به اجسام نوک تیز بسیار مقاومتر از پارکت های قدیمی هستند.

7 – سرعت نصب و اجرای پارکت لمینت بسیار بالاست . به طور میانگین یک واحد با مساحت 100 متر مربع در یک روز الی یک روز و نیم اجرا می شود.

8 – پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارد و همان لحظه که نصب به اتمام می رسد ، پس از نظافت ، می توان وسایل را روی آن چید.

9 – بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر مصالح ساختمانی مانند سنگ و سرامیک و … می باشد.

چطور رنگ پارکت را انتخاب کنیم

رنگ پارکتی که انتخاب می‌کنید مطمئنا روی فضای داخلی تاثیرگذار است. خیلی از شما از کوچکی منزل خود رنج می برید و دوست دارید کاری کنید که این فضا بزرگتر به نظر برسد این خواسته ی شما غیر ممکن نیست بلکه با انتخاب کف پوش مناسب می توانید خانه ی خود را کوچک تر یا بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید ،رنگ پارکتی که انتخاب می‌کنید مطمئنا روی فضای داخلی تاثیرگذار است. با آگاهی از این که رنگ، نور و فضا به هم وابسته‌اند، انتخاب سخت‌تر می‌شود. رنگ سقف و دیوارها تاثیر قابل توجهی روی احساس شما از محیط می‌گذارد. رنگ انتخابی می‌تواند یک اتاق را بزرگ‌تر، کوچک‌تر، پهن‌تر، باریک‌تر، عمیق‌تر، بلندتر، روشن‌تر و یا گرم‌تر نشان دهد.

برای نمونه:

1- یک اتاق با پارکت و دیوارهای روشن خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اما اگر فقط از رنگ‌های روشن استفاده شود، خانه سرد و بی‌روح خواهد شد.

2- اگر دیوارهای اتاق تاریک اما پارکت و سقف روشن باشد، تاثیر خطوط افقی بیش‌تر می‌شود. به عبارت دیگر به خطوط افقی بیش‌تر توجه می‌شود.

3- در صورتی که پارکت و سقف روشن و کل دیوارها تیره باشند، اتاق باریک‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد.

4- پارکت تیره با دیوارها و سقف روشن اتاق را پهن‌تر نشان می‌دهد.

5- یک اتاق با پارکت و سقف تیره و دیوارهای روشن پهن‌تر و پایین‌تر به نظر می‌رسد.

6- اگر سقف روشن اما دیوارها و پارکت تیره باشند، حس بودن در زیرزمین در فرد ایجاد می‌شود. چون نور فقط از بالا خواهد بود. چطور سقف خانه را پایین‌تر یا بالاتر نشان دهیم؟

رنگ‌ پارکت:

1- پارکت بژ و کرم متمایل به زرد، جاهای کم‌نور و تاریک را روشن‌تر و شادتر می‌کند و آرامش‌بخش است.

2- پارکت فندقی جزو رنگ‌های گرم و هماهنگ است و فضایی صمیمی ایجاد می‌کند.

3- پارکت قهوه‌ای، حس ارتباط با زمین و طبیعت را ایجاد کرده و با مبلمان روشن زیباتر خواهد بود.

4- پارکت بژ مایل به سفید احساس جدید بودن و پاکیزگی را بوجود آورده و فضای اتاق را روشن می‌کند.

5- پارکت خاکستری تیره خنثی، شیک و آرامش‌بخش است.

چطور پارکت را تمیز کنیم؟

پارکت نیاز به مراقبت زیادی دارد. بنابراین یادگیری طرز تمیز کردن و محافظت از آن در جلوگیری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌از آسیب و خرابی دارای اهمیت است. جنس پارکت از چوب بوده و معمولا دارای طرح خاصی است. در دکوراسیون سنتی و کلاسیک زیباست و در دکوراسیون مدرن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین راه برای محافظت از کف‌های پارکت شده، کشیدن جاروبرقی یا جارو زدن عادی به صورت هفتگی و جلوگیری از جمع شدن کثیفی و گرد و غبار است. قبل از طی زدن، با جارو آشغال و گرد و غبار را تمیز کنید. طی را فقط در حد نم مرطوب کنید. آن را خیس نکنید. آب اضافی، پارکت را خراب می‌کند. قبل از استفاده از طی، آن را فشار داده، مطمئن شوید آب از آن نمی‌چکد. فقط از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های مخصوص پارکت استفاده نمایید.

لمینت‌ها را هم می‌توانید خودتان پلیش بزنید. برای این منظور از پاک‌کننده‌های دارای پولیش استفاده کنید. برای پلیش زدن، از طی‌های حوله‌ای یا دستمال نرم استفاده کنید. از آن جا که پارکت‌ها بسیار ظریفند، لازم است از آن‌ها در برابر خراشیدگی و کثیفی محافظت کنید. فرش، قالیچه و پادری؛ آن‌ها را در برابر کثیفی و غبار حفظ می‌کنند. وصل کردن محافظ‌های لاستیکی به پایه مبل‌ها، مانع خراشیدگی آن‌ها می‌شود. مبل‌ها را روی پارکت نکشید. کفش‌های پاشنه بلند و پنجه حیوانات خانگی نیز باعث خراش سطح پارکت می‌شوند. بهتر است در نقاط پرتردد از فرش استفاده کنید و کفش‌ها را بیرون درآورید.

چرا پارکت انتخاب کنیم ؟

خیلی از افراد ، پارکت را بخاطر حس آرامش و آسایش در محیط زندگی اشان استفاده می کنند . پارکت را می توان در منازل ، ادارات ، مراکز تجاری استفاده کرد و دارای مزیت های بسیار زیادی است که آن را برای هر مکان ، انتخابی ضروری می کند . یکی از مزیت های پارکت ، جذابیت و کیفیت بالای چوب است که این محصول را از محصولات دیگر که برای پوشش زمین استفاده می شود متمایز می نماید . خیلی از مردم دوست دارند پارکت را در منزلشان انتخاب کنند ولی به خاطر هزینه از آن صرف نظر می کنند و از محصولات مشابه ارزانتر همچون کفپوش و…. استفاده می کند در صورتی که این تفکر بسیار اشتباه است .پارکت به اندازه ای که در تصور عموم گران به نظر می آید ، نیست . پارکت یک محصول با دوام است که عمر بسیار طولانی تری نسبت به محصولات دیگر که برای پوشش زمین بکار می رود را دارد ، همچنین دارای رنگ ، طرح و فرمت های مختلفی هست که قابلیت تطبیق پذیری با هر محیطی را دارد و همچنین به ارزش ملک شما می افزاید و زیبایی و گرمای خاص به آن می بخشد .

این نوع پوشش همچنین بهتر از انتخابی مثل فرش است . فرش به نظر انتخابی راحترمی آید در حالیکه خیلی سخت تمیز می شود . اگر شما حیوان خانگی و یا بچه ای داشته باشید شما هر روز مجبور به تميز کردن و جارو کشيدن فرش مي باشيد و اگر به صورت اتفاقی سفيد کننده ايی روی فرش شما ريخته باشد ،رنگ فرش از بين ميرود و به راحتی قابل تعمير نيست در حالی که پارکت به شما اجازه ميدهد که سريعا محلول ريخته شده را پاک کنيد و نگهداری و تميز کردن آن بسيار ساده و اسان ميباشد و احتياج به مراقبت دائمی مانند فرش ندارد.

 پارکت از چند قسمت تشکيل شده است؟

1 -)  لايه Overlay : اين لايه لايه محافظ ميباشد که برای جلوگيری از خش و سايش است

2 -) لايه Decoration Paper اين لايه لايه کاغذ دکور ميباشد که در واقع تمامی رنگ ها و طرح های مختلف پارکت در اين لايه مي باشند

3 -) لايه Hdf :اين لايه لايه اچ دی اف ميباشد ک در واقع صفحات HDF مي باشد

4 -) لايه Balance sheet :لايه بالانس يا به اصطلاح لايه جلوگيری کننده از رطوبت

چگونگی نظافت و تأثیر آن بر عمر پارکت لمینت

به طور کلی لمینت می بایست مرتباً تمیز شده تا از میزان خط و خش و تغییر شکل آن جلوگیری شود اما استفاده از ابزارهای نظافتی از جمله طی که سطح ملایمی داشته باشد و نظافت با آن به صورت خشک و روزانه از ضرورت های کمک به عدم فرسایش و طول عمر بیشتر محصول می باشد و در سطوح بالاتر جهت نظافت می توان از آب گرم یا ماده های نظافتی ملایم هم استفاده نمود که در زیر به برخی از بهترین شیوه های نظافتی اشاره شده است.

شیوه های نظافت در بهداشت محیطی با روشهایی مختلف به شرح ذیل می باشد:

1. طی خشک را برای از بین بردن خاک یا آلودگی های احتمالی روی سطح لمینت کشیده و حداقل 1 بار در روز این کار را انجام دهید چرا که اگر حتی لیمنت شما فابلیت ضد خش بودن را دارباشد خاک ،مو و غبار های احتمالی به مرور زمان می تواند به سطح لمینت آسیب برساند.

2. غیر از طی خشک ، شما می توانید از جارو برقی که داری برس نرم باشد نیز برای نظافت سطح روئی پارکت لمینت استفاده نمائید که با این روش شما می توانید از غبار روبی بین تایل های کلیک شده و شیارهایی که به هم متصل شده نیز مطمئن شوید.

3. هر گونه مایع را سریعاً بلافاصله با دستمال نرم یا پارچه مناسب وخشک پاک نموده تا مانع نفوز آن به سطح زیرین پارکت لمینت شوید چرا که باقی ماندن هر گونه مایع، روی سطح لمینت به مرور زمان باعث تحریک پذیری لایه حفاظتی و سطح استاندارد محصول میگردد در ضمن جهت تمیز کردن نقطه ای پارکت لمینت از پارچه یا اسفنج برای مرطوب نمودن آن و پاک شدن پس مانده کف یا مایع احتمالی استفاده کرده و سپس با استفاده از پارچه خشک برای از بین بردن سطح خیس شده اطمینان حاصل نمائید.

* یکی از روش های رایج جهت نظافت مناسب پارکت لمینت ، شستشو با آب گرم و صابون و یا شامپو بچه می باشد.بدین شکل که شما در سطلی که حدوداً 4 لیتر آب را داراست به نسبت مساحت مورد نظر شامپو یا صابون را اضافه کرده و تا زمان ایجاد حباب هم زدن را ادامه دهید .بهتر است که از شامپوهای بزرگسال و مواد شوینده قوی استفاده نگردد چرا که ممکن است باعثایجاد لکه و یا صدمه به لمینت شود .نحوه شستشو هم می تواند با اسفنج یا طی که کاملاً آبکشی شده باشد صورت گیرد و در این روش مطمئناً هر گونه آلودگی و گِل و کثیفی از بین خواهد رفت. لازم به ذکر است در تمامی روش ها ، خشک نمودن سطح لمینیت الزامی است.

* یکی از مشکلات اساسی جهت شستشو؛ ایجاد لکه های مختلف از جمله: خون،آدامس، جوهر، سودا، لاک ناخن، واکس کفش، روغن و چربی می باشد که در زیر اشاره ای به آن ها میرود:

* لکه های خون را با شیشه شور آغشته کرده و سپس با طی گرم و مرطوب پاک نموده و خشک نمائید.

* آدامس چسبیده شده به سطح را با چاقوی پلاستیکی جدا نموده و سپس با طی نرم که آغشته به مقداری الکل می باشد پاک نمائید

. * لکه هایی همچون جوهر و سودا را خیلی راحت با یک محلول پاک کننده به همراه طی گرم و مرطوب می توان تمیز کرد و سپس خشک نمود

. * لکه ناشی از لاک ناخن و واکس کفش را با دستمالی که با استون آغشته نموده تمیز کرده ،محل را با یک پاررچه صابونی و سپس آب گرم و طی نرم شستشو داده خشک نمائید. ضمنا لکه ناشی از پاشنه کفش را میتوان با پام کن به راحتی تمیز نمود. * همچنین در صورتیکه فضای شما با روغن یا چربی آلوده شده باشد میتوانید مقداری یخ بر روی محل بریزید تا چربی یا روغن سفت شود و سپس آن را با چاقوی پلاستیکی برداشته و با شیشه شور و آب گرم تمیز نمائید.

4. شیوه دیگر، شستشو با آب داغ می باشد که بهتر است هر چند ماه یکبار برای سطوحی که گل آلود یا کثیف شده استفاده گردد و دمای آب مصرفی می بایست بیشتر از ولرم و بدون بخار باشد.همه می دانیم شستشو با آب که بهترین مایع محسوب میگردد ؛ باعث ایجاد خط و رگه نمی شود و بعنوان نرم ترین مایع ،صدمه ای به لایه حفاظتی وارد نمی نماید.در این مدل پس از چلاندن کامل اسفنج ،سطح لمینت را تمیز کنید .ضمناً در زمان نظافت سعی شود که شستشو از کناره ها شروع شده و به سمت مرکز انجام شود که رد پا و اثری از رفت وآمد در حین تمیز کردن باقی نماند چون ممکن است خیس بودن ِ طی باعث تکرار پروسه تمیز کردن شود و ترجیحاً برای خشک نمودن فضا بهتر است از پارچه ساینده استفاده نشود چون احتمال سایش و فرسایش و خش پذیری وجود خواهد داشت .

5. روش دیگری برای شستشو استفاده از سرکه و آب میباشد بدین صورت که یک چهارم لیوان سرکه را در یک لیتر آب مخلوط کرده و آن را پس از تکان دادن داخل ظرف مناسب قرار دهید و عمل شستشو را مشابه شیوه قبلی که آب خالص بود انجام و سپس سطح را خشک نمائید.همچنین می توانید محلول رقیق شده سرکه و آب را با سه سرنگ مایع ظرفشویی در 4 لیتر آب و یک سوم لیوان سرکه مخلوط کرده و پس از استفاده روی سطح پارکت لمینت ، آن را خشک و تمیز نمائید.شما میتوانید این میزان را متناسب با فضا تغییر دهید.

 ويژگی های پارکت لمینت مــون لاک

مــون لاک(moonLoc)

پارکت لمینت محصولی است تشکیل شده از یک لایه اصلی HDF (High Density Fibre) که بر روی هر دو طرف آن با استفاده از نیروهای پرس و دمای معین و تحت زمانهای مشخص، لایه های مختلفی پرس شده و پس از سپری شدن زمان لازم برای سرد شدن ( 10 – 7 روز) به ابعاد معین برش خورده، لبه هایش کلیک زده و جهت فروش بسته بندی می شود. پارکت لمینت دارای پنج لایه مختلف می باشد:

1- لایه OVERLAY

این لایه خارجی ترین لایه بالایی پارکت است که در معرض مصرف قرار دارد و برای محافظت پارکت از انواع تاثیرات فیزیکی خارجی در نظر گرفته شده است. این لایه که شفاف می باشد از خط و خش افتادن پارکت، تغییر رنگ دادن و له شدگی آن جلوگیری می کند. مقاومت این لایه بسته به محل مورد استفاده، به سه دسته طبقه بندی می شود: AC3 – 31: مناسب برای منازل و محل های کاری که رفت و آمد کم دارند. AC4 – 32: مناسب برای محل های کار با رفت و آمد متوسط مانند شرکتها، مدارس و …. AC5 – 33: مناسب برای محل های کار با رفت و آمد زیاد مانند لابی هتل ها، بیمارستان ها و ….

2- لایه کاغذ دکور

این لایه نمایش دهنده زیبایی پارکت است که عمدتا با طرح های مختلف چوب، انتخاب رنگ و طرح را امکان پذیر می سازد. این لایه با تحلیل طرح های چوب طبیعی و پرینت آنها بر روی کاغذهای مخصوص تولید می شود.در برند مون لاک با توجه به بروز بودن محصولات، در مدل UNIVERSAL تعداد 40 طرح و رنگ و در مدل WOOD تعداد 10 طرح و رنگ مختلف موجود می باشد. این طرح و رنگ ها در طول زمان با توجه به میزان فروش بازار و تقاضای مشتری بروز رسانی می گردند.

3- صفحه HDF

این صفحه از پرس چیپس چوب به همراه چسب، پارافین و … با تراکم بالا تولید می گردد. در حالیکه میزان تراکم MDF (که دارای تراکم متوسطی است) 780 کیلوگرم/مترمکعب است، میزان تراکم درونی صفحات HDF بالغ بر 860 کیلوگرم/مترمکعب و تراکم سطحی آنها بیش از 1200 کیلوگرم/مترمکعب می باشد. صفحات HDF بسته به میزان تقاضای مشتری در ضخامت های 6، 7، 8، 10 و 12 میلیمتر تولید می شوند. در محصولات خاصی مانند MOON AQUA ، ترکیب شیمیایی مواد مخلوط شده با چسب چوب متفاوت بوده که درHDF مذکور، نسبت به رطوبت با درجه بالا مقاومت ایجاد می نماید.

4- لایه BALANCE

لایه بالانس لایه ای است که به زیر HDF پرس می شود و از تغییر شکل و تخریب آن و همچنین از نفوذ رطوبت کف محل به درون HDF جلوگیری می کند. این لایه معمولا به رنگ قهوه ای می باشد.

5- فوم زیرین

این لایه به طور معمول جدا از پارکت تولید می شود. فوم زیرین که ماده اصلی تشکیل دهنده آن پلاستیک می باشد، برای تصحیح و پوشش ناهمواری های کف محل مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف برندهای موجود در بازار که فوم بصورت جداگانه از پارکت تولید و فروخته می شود، در برند مون لاک مدلی به نام MOON EASY موجود است که هنگام تولید، فوم به لایه زیرین پارکت پرس می گردد و دیگر نیازی به خرید فوم جداگانه ندارد. این محصول نه تنها حمل و نگهداری در انبار را آسانتر می سازد بلکه از نظر نصب نیز راحت تر و مقرون به صرفه تر است. تمامی لایه های کاغذی مورد استفاده در تولید پارکت لمینت ( OVERLAY، BALANCE، و کاغذ دکور ) از تولید کننده های خارجی خریداری و در داخل کارخانه YILDIZ SUNTA MDF با آغشته سازی به رزین، به حالت اشباع شده (حالتی که قابلیت چسبیدن به لایه های دیگر را تحت فشار و حرارت پیدا می کند) درمی آیند. یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در تولید پارکت لمینت، نوع سطح پارکت می باشد. برند مون لاک دارای سه نوع سطح مختلف می باشد که با لمس نمونه های آن، تفاوتها کاملا احساس می گردند.

1- سطح TIMBERLAND

این نوع سطح که بیشترین مصرف در بازار را دارد، دارای مشخصه ظاهری فرز می باشد

2- سطح TESTERE

این نوع سطح در کشور ترکیه برای اولین بار از سوی برند مون لاک ابداع شده و منحصر به این برند می باشد.علاوه بر طرح چوب طبیعی، وجود برجستگی ها و فرورفتگی های خاص روی سطح باعث افزایش جلوه طبیعی پارکت می گردد. در دسته رنگ نمونه مون لاک، تنها طرح های تک پلانک (پلانک تعداد طرح موجود در عرض هر شاخه پارکت می باشد) با سطح TESTERE دیده می شوند زیرا مطالعات بازار و نمونه های نصب شده نشان داده است که این نوع سطح در عین حال که به طرح های تک پلانک زیبایی خاصی می دهد اما در طرح های دو و سه پلانک کمی باعث شلوغی کار می شود.

3- سطح WOOD

محصول MOON WOOD محصولی است که با سیستم منحصر بفرد Registered Embossing (برجسته سازی منطبق) تولید می شود. در این محصول صفحه پرس بصورت کامپیوتری با طرح چوب کاغذ دکور منطبق شده سپس پرس انجام می شود که در نتیجه این عمل، نقاط برجسته و فرورفته در سطح پارکت با طرح آن کاملا هماهنگی داشته، حس گرما و لمس چوب طبیعی را به چشم و دست مشتری می دهد.

—————————————————————————————————-

خصوصیت منحصر بفرد دیگری که محصول مون لاک را از دیگر پارکتهای موجود در بازار متمایز می سازد، سیستم کلیک های آن است . پارکت لمبنت مون لاک اولین پارکت کلیک دار ( پارکت بدون چسب ) تولید شده در کشور ترکیه میباشد و سیستم بکار رفته در تولید کلیک های آن تحت امتیاز شرکت UNILIN (اولین شرکت تولید کننده سیستم کلیک پارکت در جهان) می باشد که از سال 2003 تا به امروزبدون کوچکترین مشکلی، در تولید پارکت مون لاک بکار گرفته شده است. خصوصیت مهم این سیستم این است که با داشتن کلیک در هر چهار طرف پارکت، از جابجا شدن پارکتها پس از نصب کاملا جلوگیری می کند. در ضمن نصب آن بسیار آسان و سریع می باشد و به همین دلیل نیز مورد پسند و استقبار خرده فروشان و نصابان پارکت قرار گرفته است.

پارکت مون لاک دارای بیشترین تنوع در نوع و مدل بین پارکتهای ترک می باشد. گروههای مختلف آن عبارتند از: – ضخامت های مختلف – ابعاد مختلف – مقاوت سطح های متفاوت – نوع سطح های مختلف – درجات مختلف مقاومت در برابر رطوبت – پارکتهای فوم دار و بدون فوم

 سوالاتی در مورد پارکت و لمینت:

نحوه نصب پارکت چگونه است؟ اين مدل پارکت ها بدليل کليک های راحت و سريع بسيار آسان و بدون ريخت و پاش و دردسر قابل نصب ميباشد.

طريقه نصب پارکت به چه نحوی است؟ نصب پانل ها را از طرف پنجره آغاز نموده، هر پانل را با زاويه ی 90 درجه به هم متصل کنيد

آيا هنگام راه رفتن ايجاد صدای جير جير مينمايد؟ اگر اين مدل پارکت ها بر روی سطحی کاملا صاف و هموار نصب نشده باشند ايجاد

صدا ميکند.

آيا پارکت لمينيت را ميتوان با آب و مواد شيميايی مورد شستشو قرار داد؟ شامپوهايی برای اين امر وجود دارد اما بايد در خاطر داشته باشيد به هيچ عنوان در هنگام شستشو نبايد بر روی پارکت ها آب جمع شود زيرا آب از درز های پارکت به پايين نفوز کرده و باعث خرابی آن ميشود.

آيا امکان استفاده از اين پارکت ها در آشپزخانه وجود دارد؟ اگر آشپز خانه به وسيله آب زياد مورد شستشو قرار بگيرد خير.

آيا از لحاظ قيمت اين مدل پارکت ها مقرون به صرفه می باشد؟ اين مدل پارکت ها قيمت های متفاوتی دارند که در عين حال به دليل صرفه جو يی در انرژی مقرون به صرفه نيز ميباشد.

آيا محصولات شما به صورت کليک اي است؟ بلی تمام مدل ها به صورت کليک نصب و راه اندازی ميشود و اختراع نوع کليک ما انحصاری و ثبت شده است ما دارای برچسب CLQ (خبرگان اروپا در توليد پانل های لمينيت) هستيم که با کيفيت EV توسط موسسه اي معتبر Bielefeld آلمان ثبت و به صورت مستمر تاييد می شود.

آيا پارکت های شما از نوع تمام چوب می باشد؟ خير ، پارکت های چوب بنا بر مشکلات عديده اي که در زمان استفاده ايجاد می کنند جای خود را به اين نوع پارکت ها، که پارکت لمينيت خوانده ميشود داده است.

چگونه در رديف اول پارکت را نصب کنيم؟ تعيين بهترين حالت با انداره گيری عرض اتاق و تقسيم آن به طول پانل و اندازه گيری طول اتاق و تقسيم آن به عرض پانل و تعداد پانل ميباشد تا اگر آخرين پانل دارای عرض کمتر از 5 سانتی متر گردد آن را با برش از طول پانل اول تنظيم نماييد.

درز های انبساط و انقباض به چه نحوی است؟ در تمام نقاط تماس با ديوار ها، درها، پله ها و…فاصله ی 8 تا 10 ميلی متر را رعايت نمائيد. اطمينان حاصل نماييد که متوجه تفاوت بين خطوط نصب هستيد از آغاز نصب رديف اوّل از گوشه ی سمت چاپ اتاق و با حد نصاب فاصله از ديوار پانل برش شده آخرين پانل رديف اول را که حد اقل 200 ميلی متر يا بيشتر طول داشته باشد نصب نموده و همه اي رديف های پس از آن را با قطعه ی قبلی و با شرايطی اندازه ی تعيين شده و با شرايط اندازه اي تعيين شده نصب نماييد. چنان چه قطع ی رديف قبل کم تر از 200 ميلی متر باشد از نصب آن خود داری گردد برای نصب پارکت حتما از فوم استفاده کنيد و در صورت استفاده و در استفاده از سيستم حرارت از کف و به منظور توزيع مناسب حرارت از فوم بالايه اي آلومينيومی استفاده نماييد فوم های مذکور در جلوگيری از انتقال احتمالی رطوبت محدود به پارکت موثر است.

منبع: www.laminatefloor.ir

 پارکت لمینت :

پارکت لمینت : با دقت در طرح های نوین دکوراسیون داخلی و همچنین تناسب ایده آل قیمت و کیفیت در پارکتهای ارائه شده توسط شرکت های گوناگون ٬ امروزه کمتر طراحی را خواهید یافت که از این محصول به عنوان پوشش کف در طرح های خود استفاده نکرده باشد . این پوشش ها از جهت تنوع در طرح و رنگ ٬ مناسب با هر سلیقه جلوه ای خاص و بسیار زیبا به منزل و اتاق کار شما داده و کیفیت بی نظیر آن موجب می شود بدون هیچ مشکلی جدا از شرایط آب و هوایی ( مناطق گرم ٬ مرطوب و … ) سالها از آن استفاده نمایید . جنس پارکت معمولا از چوب می باشد اما امروزه کفپوش های چند لایه اچ دی اف HDF نیز در بازار به نام پارکت عرضه می شوند .

نصب پارکت : نصب پارکت نسبت به سایر پوشش های کف از سهولت بیشتری برخوردار می باشد زیرا به دلیل ضخامت و استحکام مکانیکی بالای پارکت نیازی به زیر سازی خاصی نبوده و ساختار ویژه قطعات آن ٬ نظیر شکل زبانه و فاقها موجب شده به راحتی در کنار قرار گیرند . معمولا جهت کاهش صدای حاصله در هنگام جابجایی بر روی پارکت، قطعات را بر روی لایه ای نازک از فوم که تحت عنوان فوم سایلنت شناخته می شود نصب می نمایند . از اینرو میزان صدای ایجاد شده در هنگام حرکت بر روی کفپوش ارتباط مستقیمی با ضخامت و مرغوبیت این فوم خواهد داشت . از دیگر نکاتی که هنگام نصب لازم است به آن توجه نمود انتخاب پارکت با ضخامت مناسب می باشد . توصیه می شود برای منازل از پارکتهای با ضخامت حدود 8mm و در مکان های عمومی با تردد بالا از انواع 12mm ان استفاده شود .

از ویژگی های پارکت لمینت :

1 – بهداشتی بودن پارکت نسبت به سایر انواع کفپوش و موکت .

2 – به جهت وجود زبانه و فاق در لبه های قطعات پارکت ٬ نمای کار ٬ سطحی یکپارچه خواهد بود که نقاط اتصال قطعات در آن قابل رویت نبوده و شستشوی کف به سهولت انجام می پذیرد.

3 – در زمان نصب نیازی به هیچ نوع چسبی نبوده و پس از اتمام کار به راحتی میتوان آن را جمع آوری و در محلی دیگر مجددا استفاده نمود .

توصیه های مهم در نگهداری پارکت لمینت :

1 – گرچه انواع پارکت در برابر فشار و ضربه مقاومت مناسبی از خود نشان می دهند اما به هر حال جابجایی مبلمان بخصوص اثاثیه دارای پایه های نوک تیز می تواند سطح پارکت را خراش داده و عمر آن را کاهش دهد .

2 – توصیه می شود بمنظور شستشوی کف از بخارشو استفاده نموده و پس از اتمام شستشو سطح را کاملا خشک نمایید زیرا برخی از انواع پارکت در صورت خیس ماندن طولانی ٬ کیفیت خود را ازدست خواهند داد .

3 – به منظور حفظ جلای پوشش می توان بصورت دوره ای هر چند ماه یکبار ( در مکان های پر تردد در دوره های کوتاهتر ) از واکس پارکت استفاده نمود .

پارکت چیست؟ در مورد کفپوش ، لمینت و پارکت بیشتر بدانید!

در ابتدا باید بدانیم که پارکت و لمینیت و کفپوش باهم چه تفاوتهایی دارند.

 پارکت چیست و چه کاربردی دارد؟

پارکت نوعی پوشش برای کف است ، پارکت پوششی مناسب برای کف منازل مسکونی است، که جنس آن از چوب طبیعی درختان می باشد و در اندازه و ابعاد بسیار کوچک بر روی کف چسبانده شده و پس از خشک شدن روی پارکتها را ساب و سپس لاک می زنند تا صیقلی شود و جلا یابد، پارکت از نظر خش پذیری دوام زیادی ندارد، و همچنین در اثر وزن سنگین اشیاء مانند پایه های مبل و کمد و از این قبیل… کوبیده می شود و دچار له شدگی می شود، به گونه ای که پس از جابه جایی وسایل جای آنها بروی پارکت باقی می ماند، از نظر نفوذ پذیری در برابر آب نیز بسیار سریع آب را به خود جذب و متورم می شود یا به اصطلاح باد می کند، از نظر هزینه نیز به علت استفاده از چوب و همچنین شیوه نصب تقریبا متریال گران قیمتی محسوب می شود، لازم به ذکر است که پارکت در حدود 20 سال است که دیگر در بازار دکوراسیون داخلی و تزئینات جایگاه خود را از دست داده و مورد استفاده قرار نمیگیرد.

 لمینیت چیست و چه کاربردی دارد؟

لمینیت نوعی پوشش کف است که اصطلاحا به آن لمینت، لامینت، لامینیت و حتی به اشتباه پارکت نیز می گویند، جنس لمینت از HDF با یک لایه ملامینه روی آن می باشد، HDF مخفف هارد، دانسیته، فایبربرد است، دلیل اینکه این کالا با نام لمینت شناخته می شود اینست که از پنج لایه فشرده تشکیل شده است و هر چیز چند لایه ای را لمینت می گویند،لمینت پوششی مناسب برای کف منازل مسکونی، اداری و تجاریست که عمده مصرف آن در منازل و واحدهای مسکونی است، لمینت ها معمولا مستطیل شکل هستند و ابعادی در حدود عرض بین 14 تا 25 سانتیمتر و طولی بین 120 تا 140 سانتیمتر دارند، ضخامت لمینت ها معمولا 7، 8 ، 10 و 12 میلیمتر است، لمینت را به کف نمی چسبانند، بلکه در ابتدا یک لایه فوم به ضخامت 2 میلیمتر را بروی کف پهن می کنند، و لمینت را روی فوم نصب می کنند، لمینت ها دور تا دور و در هر چهار ضلع دارای شیارهایی (کلیک) هستند که در هنگام نصب شیارها در یکدیگر قفل می شوند یا به اصطلاح کلیک می شوند و همین کلیک ها عامل ثابت نگهداشتن لمینت ها بر روی کف می باشند، و به همین علت نوع کلیک لمینت انتخابی بسیار با اهمیت است، (پارکت لمینیت فیسوود دارای کلیک های Uniclic تحت لیسانس Unilin بلژیک می باشد) لمینت به کف زیرین خود آسیب نمی زند و می توان تا چند بار آن را جمع و در محل دیگری مجددا نصب کرد.

لمینت به راحتی خش بر نمی دارد، لمینت به هیچ عنوان در اثر حرارت سیگار نمی سوزد، فوم زیر لمینت باعث می شود تا هم عایق صدا باشد و هم عایق حرارت و برودت و همچنین اگر شیئی مانند یک لیوان بر روی آن بیافتد به علت انعطاف و نرمی فوم به احتمال زیاد نمی شکند. سرعت نصب لمینت بسیار بالاست به عنوان مثال 100 متر مربع تقریبا در یک روز به اتمام می رسد و بلافاصله پس از نصب می توان وسایل را بروی آن چید، لمینت ها به طور معمول آنتی باکتریال و ضد حشره هستند،لمینت ها نسبت به آب نیز مقاومت خوبی دارند و به راحتی پارکت آب را به خود جذب نمی کنند، البته این به معنای ضد آب بودن لمینت نیست و اگر آبی بروی آن ریخته شد بایستی به سرعت جمع شود، لمینت ها بر اساس ضریب سایشی (پاخور) دارای استانداردهای مختلفی هستند که با AC نشان داده می شوند مانند AC2 , AC3 , AC4 ، لمینت از نظر قیمت بسیار ارزانتر از پارکت، سنگ و تقریبا با سرامیک در یک رده قرار دارند با این تفاوت که امروزه از نظر زیبایی همچنان بالاترین رتبه را لمینت ها به خود اختصاص داده اند و از این نظر با هیچ یک از دیگر متریالهای کف قابل مقایسه نیستند.

 کفپوش چیست و چه کاربردی دارد؟

کفپوش از جنس PVC است و یا به عبارتی پلاستیکی می باشد و از امتیازات آن قابل شستشو بودن آن است، کفپوش در ابعاد مستطیلی تقریبا در ابعا 15 سانتیمتر عرض و 90 سانتیمتر طول در بازار موجود می باشد، کفپوش را برای نصب به کف می چسبانند،کفپوش ها دارای ضخامت 2 و 3 میلیمتر می باشند، نصب کفپوش نسبت به لمینت زمان بیشتری می برد، کفپوش ها را معمولا در فضاهای اداری و تجاری استفاده می کنند که نیاز به شستشوی مداوم است، در منازل مسکونی معمولا فقط در آشپزخانه ها که احتمال ریزش آب همواره وجود دارد نصب می شود، بلافاصله پس از نصب کفپوش میتوان اسباب را روی آن چید، از نظر قیمت کفپوش از لمینت ارزانتر است اما به دلیل گرانتر بودن اجرت نصب و زیر سازی، نهایتا قیمت تمام شده کفپوش و لمینت بسیار به هم نزدیک است، البته با توجه به این نکته که کفپوش کف زیرین خود را خراب میکند و قابلیت کندن و نصب مجدد در فضایی دیگر را ندارد و همچنین از نظر زیبایی نسبت به لمینت در رده پائین تری قرار دارد.

 تفاوت قیمت لمینت ها برای چیست؟ و اصلا آیا لمینت ارزان قیمت با لمینت گران قیمت فرقی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله گاها لمینت های ارزان با لمینت های گران قیمت تفاوت هایی از نظر کیفیت دارند و گاهی نیز اینطور نیست و اختلاف قیمت آنها فقط به دلیل مطرح بودن یک برند خاص می باشد، اگر بخواهیم لمینت ها را از نظر کیفیت با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که لمینت ها از نظر مواد تشکیل دهنده تا حدودی ممکن است متفاوت باشند، یکی از تفاوت لمینت ها با یکدیگر نوع شیار (کلیک) آنهاست که نقش اصلی را در چفت و بست کردن لمینت ها به عهده دارند، اگر لمینتی از نظر کلیک استانداردهای لازم را دارا نباشد ممکن است پس از مدتی که از نصب آن بگذرد تایلها از یکدیگر جدا شوند، نکته مهم در کیفیت لمینت ها این است که هر چه کیفیت لمینت بالاتر باشد پس از نصب کار یکدست تر و یکنواختر خواهد بود تا حدی که در برخی از لمینت ها پس از نصب حتی مرز بین دو تایل با ناخن نیز احساس نمی شود، لمینت ها را با استاندارد AC طبقه بندی می کنند مانند AC2 – AC3 – AC4 هر چه AC لمینت بالاتر باشد قیمت لمینت نیز به نسبت بالاتر خواهد بود (البته به شرطی که AC واقعی باشد نه این که فقط روی بسته بندی درج شده باشد، یعنی هویت کالا برای خریدار روشن باشد(.

 AC چیست و چه کمکی به ما می کند؟

AC نشان دهنده ضریب سایش (پاخور (لمینت می باشد یا در بیان ساده تر هر چه AC لمینت بالاتر باشد کمتر خش بر می دارد، استاندارد AC3 برای منازل مسکونی که معمولا با کفش روی آن تردد نمی شود مناسب است، استاندارد AC4 برای منازل مسکونی، فضاهای اداری و فروشگاهی که همه با کفش تردد می کنند مناسب است. لمینت هایی که در صفحه محصولات این سایت (مدل Master و مدل Classic) می توانید مشاهده نمائید، به طور کلی دارای استانداردهای لازم می باشند و شما می توانید با خیالی آسوده انتخابی مطمئن انجام دهید.

پارکت چوبی چیست؟

پارکت چوبی به کفپوش هایی اطلاق می گردد که جنس آنها از چوب طبیعی درختان می باشد، چوب های بریده شده را در گرم خانه های مجهز و دیجیتالی قرار داده و خشک می کنند. در این مرحله چوب ها حرارت 85 درجه سانتی گراد را تجربه کرده و بعد از 20 الی 25 روز چوب های فرآوری شده به خط تولید پارکت انتقال داده می شود تا توسط دستگاه های پیشرفته و زیر نظر علم و تکنولوژی مدیران با تجربه اروپایی پارکت تولید شود. قطعات پارکت را با طرح های متفاوت با چسب های مخصوص پارکت به کف می چسبانند، پس از چسباندن و خشک شدن چسب، برای صاف و صیقلی کردن سطح روی آن با دستگاه های مخصوص ساب و سپس لاک می زنند تا یکدست و براق شود.

پارکت لمینت چیست؟ فواید پارکت لمینت در کجاست؟

پارکت به کفپوش هایی اطلاق می گردد که جنس آنها از چوب طبیعی درختان می باشد، پارکت را به کف می چسبانند، پس از چسباندن و خشک شدن چسب، برای صاف و صیقلی کردن سطح روی آن را ساب و سپس لاک می زنند تا یکدست و براق شود، اینگونه پارکت ها نسبت به آب فوق العاده حساس بوده و در صورت آب خوردگی سریعا دچار تورم می شوند یا به اصطلاح باد می کنند، پارکت در اثر برخورد اشیاء نوک تیز سریعا آسیب دیده و خش می افتد، و پس از گذشت چند سال لازم است تا سطح آن مجددا ساب و لاک زده شود چرا که دیگر برق و جلای اولیه را نخواهد داشت. به این گونه پارکت ها، پارکت کشوری نیز می گویند.

پارکِت کف‌‌پوشی از جنس چوب است که برای داخل ساختمان استفاده می شود. بدین صورت که قطعات پارکت را به صورت موازی در کنار هم قرار می دهند تا کف ساختمان پوشیده شود. امروزه کف‌پوشهای جدیدی با مواد «ام دی اف» و «اچ دی اف» نیز استفاده می شوند که به اشتباه با نام پارکت در بازار عرضه می‌شود . این مواد جدید برای نصب موقتی مناسب بوده و فاقد ویژگی های بنیادی پارکت هستند. پارکت ها در ابعاد و اندازهای مختلف مانند ۲۵*۲ متر و۳۰*۱ متر وجود دارند که بخاطر وجود بعضی از مواد پلاستیکی موجود در آن مانع از خوردگی‌های موریانه‌ایی و حشراتی می شود. به علت این که از چوب در ساختار آن استفاده شده نباید در مجاورت با رطوبت و آب باشد که این نوعی ضعف برای این مواد محسوب می شود.