خانه > نقاشی ساختمان > نکاتی در نقاشی ساختمان > چگونه نقاشی ساختمان با کیفیت مناسب داشته باشیم؟

چگونه نقاشی ساختمان با کیفیت مناسب داشته باشیم؟

برای داشتن یک کار نقاشی با کیفیت، دانستن این نکات الزامی است.

نقاشی ساختمان به نسبت سایر خدمات ساختمانی یکی از ارزان ترین خدمات ساختمانی و در عین حال مهمترین وجه جلوه داخلی ساختمان است. ارزان بودن خدمات نقاشان دلیل پائین بودن کیفیت کار نمی شود. بسیاری از کارفرمایان برای مرحله نقاشی وسواس زیادی به خرج می دهند که به دلیل جلوه نمائی داخلی ساختمان به وسیله نقاشان این وسواس منطقی می نماید.

در این مطلب قصد دارم کلیاتی در مورد مواردی که برای یک کار با کیفیت از طرف کارفرما باید لحاظ شود را ذکر کنم.

در بالا ذکر شد که نقاشی ساختمان ارزان ترین و مهم ترین مرحله ساخت ساختمان (از لحاظ ظاهر) می باشد و ذکر شد که ارزان بودن این خدمات دلیل پائین بودن کیفیت کار از طرف نقاش نمی شود. در کنار این موارد ذکر این نکته هم ضروری است که نقاش مرحله آخر کار را انجام می دهد و کیفیت کاری که در مراحل زیرین انجام شده در کیفیت کار نقاش ساختمان تاثیر مستقیم و اساسی دارد.

برای مثال: خطوط رنگ آمیزی کارخانجات آلمانی پیشرفته ترین خطوط رنگ و بالاترین کیفیت رنگ اتومبیل در دنیا را اجرا می کنند : ولی همین خطوط پیشرفته رنگ آمیزی برای نمایش توان و کیفیت خود نیاز به اتومبیلی با بدنه کیفیت بالا هستند و هرگز نمی توان توقع داشت خطوط رنگ کارخانه بنز آلمان بتواند یک ژِیان مدل پائین بدنه پوسیده را نو کنند.

این مثال در ساختمان سازی هم مصداق پیدا می کند. وقتی یک نقاش با یک کیفیت کار: بر روی دو زیر کار که یکی با گچ کشی با کیفیت بالا و دیگری گچ کشی تجاری ارزان قیمت و بی کیفیت دارد : نقاشی را انجام می دهد : کیفیت دو کار قابل مقایسه نیست.

نقاش شما بنا یا معمار نیست که بتواند ترک عمقی که در دیوار به واسطه کیفیت پائین ساخت و یا کم گذاشتن معمار شما در مصالح و یا ….. ایجاد شده را با گچ و بتونه درمان کند. برای داشتن یک نقاشی با کیفیت باید از مرحله دیوار چینی وسواس داشته باشید و نه اینکه تمام وسواستان را برای مرحله آخر ذخیره کنید.

ترک های ساختمان معمولا از نشست ساختمان و یا فشار نا متعارف بر قسمتی از دیوار (در اثر کارکرد ضعیف بنا ) و مواردی دیگر ایجاد می شود که به غیر از نشست ساختمان (تا حدودی) در بقیه موارد خطای انسانی و یا کم گذاشتن مصالح باعث ترک خوردن دیوارها و سقف می شود و درمان ترک ساختمان در مرحله نقاشی (برای مدت طولانی) غیر ممکن است. البته میتوانید از کسی که مدعی است میتواند ترک ساختمان را تعمیر اساسی کند : ضمانت نامه کتبی بخواهید تا ادعایش را پس بگیرد.

مهمترین مرحله زیر کار قبل از نقاشی مرحله گچ کشی ساختمان است که به نظر اینجانب کیفیت این مرحله از کار می تواند کیفیت کار نقاشی شما را تضمین کند.

در مواردی معماران یا مهندسان برای کم کردن هزینه های ساخت مرحله گچ کشی را به گچ کش های تازه کار و یا با قیمت پائین به گچ کشی می سپارند و نتیجه بی کیفیتی زیر کار ساختمان شما برای همیشه خواهد بود. گچ کشی که مجبور می شود کاری را با قیمت خیلی پائین قبول کند برای بالا رفتن سرعت کار از شمشه کردن دقیق اجتناب می کند و به جای لایه نازک گچ کشته بر روی سطح از لایه ضخیم کشته برای صاف کردن سطح استفاده می کند و با این کار زیر کار ساختمان شما را برای همیشه معیوب می کند.

بعضی از گچ کشها با ادعای اینکه اگر کار شما را با گچ سفید انجام دهند تا چند سال نیاز به نقاشی منزل پیدا نمی کنید (دانسته یا ندانسته) کلاه شما را برمیدارند: هم با گرفتن مبلغی اضافه تر به خاطر کار با گچ سفید و هم به واسطه اینکه گچ کشی ساختمان با گچ سفید (بواسطه چرب بودن گچ سفید) هیچگاه رنگ روغنی را به صورت کامل جذب خود نخواهد کرد.

مورد بسیار مهم دیگر در انتخاب مجری نقاشی ساختمان:

مدت زمان لازم برای اجرای نقاشی ساختمان (اجرای رنگ روغنی) برای متراژهای عرف بین 8 تا 15 روز طول می کشد و رنگ آمیزی ساختمان شما باید طول عمری بین 7 تا 10 سال پیدا کند.

پس برای مدت (مثلا) 15 روز مدت انجام کار برای خود و نقاشتان جنگ اعصاب درست نکنید:

این مطلب به این معنی است که اگر برای انتخاب نقاشتان وسواس دارید : پس حتما نقاشی که به تجربه و کارش اطمینان پیدا کردید (یا معرفی یا اطمینان به واسطه قرارداد و موارد مطمئن کننده) را انتخاب کنید تا به کارش (که در اکثر مواقع شما با این شغل آشنائی ندارید) اطمینان داشته باشید و با انتخاب نقاشی که به خدماتش با دیده شک نگاه می کنید برای خود و نقاشتان چند روزه ناخوشایند و چندین سال شک به کیفیت کارش را مهیا نکنید.

یا نقاشتان را با معرفی آشنایان انتخاب کردید (که در این حالت هر دو طرف راحت تر هستند : حتی اگر کیفیت کار نقاشتان بالا نباشد بواسطه معرفی معمولا خیال کارفرما راحت است) و یا نقاشتان را بواسطه مواردی که رعایتش باعث اطمینان به آن نقاش می شود (مثل : عضویت در اتحادیه نقاشان و یا بستن قرارداد رسمی و یا ضمانت کتبی کیفیت اجرا و……) انتخاب می کنید . در این 2 حالت اطمینان به کارکرد نقاشتان تعاملی منطقی بین شما پدید می آورد.

و یا ممکن است بواسطه قیمت نازل یک نقاش بدون بستن قرارداد و بدون داشتن عضویت اتحادیه از طرف مجری و با فکر و فقط بواسطه قیمت نازل نقاشتان را انتخاب می کنید و معضلاتی برای خود و نقاشتان به وجود می آورید.

در پایان لازم به ذکر است که از نظر نقاشان با تجربه : کار مهمترین تبلیغ است. این مطلب به صورت خلاصه در مورد تمهیداتی برای داشتن کاری با کیفیت (که حق هر مشتری است) باید بدانید .

منبع: naghash.vcp.ir